pager

si Bongkak jalanan



Assalamualaikum dan  happy becoming  chinese new yeaaaaaaaaaarrrr !
btw ! hari neeeh bersamaan dengan khamis ! 19/JANUARY 2012 .
aku hampir-hampir jaaa nak xcident . Astaghfirullahhhhala'zim.
sangat-sangat menguji diri aku yang masih baru lagi nak tatih kenal-kenal jalan neh .
hari nih , nak jadi keja !  OTW aku nak pegi town.. adalaaah sebuah kereta neh kelihatan mewah ! bewarna kelabu . tak perasaan model apa . hadoieee....
memang fish laah kaaan . tengah-tengah dok jalan sedaaap ..dia mai potong line ! 
hampirrr jaaa nak bergeser jaaa dengan dinding mewah dia tuh . gara -gara " KALUT " dia  petang tadi...
daah tuh ... tak sedar diri salah diaaa...
terus pecut  datang sebelaah keta owg hon-2 ! maki-maki ! macam jalan neh bapaaak diaaa ! 
dasar orang kayaa tak sedar diri ! mentang keretaa besar ! kau buaat "pala" di jalan macam bapak kau punya 
geraaam betol aku. .. tersss hoon dia balek laaah .
takkan nak bagi chance muka orang  macam tuh !
rasaanyaaaa ... cina tua tuh aku sarankaan dia pegi amek lesen balek ! baca buku syarat-2 memandu ! baru betol sikit pala hotak diaa kan.
hah ! tobaatlaah aku marah sunggguh sebab  biadap sangat . . 
kau tak payaah perasan kalau kau ada keta besar-besar .. kau boleey buat jalan macam bapak kau punyaa okay ! RULE  TETAP RULE ! ...

P/S untuk pemandu-pemandu diluar sana...
kita sama - sama tak payah menyusahkan orang keh !
kita jaga keselamatan diri dan orang disekeliling kita kjugak keh !
tak payah BONGKAK sangat taw ! Allah maraaah ...
Biarlaah kita berlaku adil . so selamat kitaaa dan orang lain . BTW .. kadar kemalangan jugaaak boleeh reduce kalau sama-sama mengambil peranan okaaaay !.
jangan dok buat jalan macam bapak kita okaaay...
sekiaaaannnnnnnnnnnnn~~~



♥ Terima Kasih daun keladi ,kalau sudi datang lagi ☻ ✔ .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

dearest ♥ ,
thanks sudi komen ..

 
Blogspot Verified Officially by PelangiBiru