pager

Mobile Application definition[Malay]

     Assalamualaikum dan selamat petang semuanya :)


perfect time aku pilih sekarang , aku boleh stay

 depan lappy sampai lewat malam  esok tak kerja yeahhh !!  hehe . gedik siot weh ~~ tak layan . okay , oleh sebab dah lama sangat aku tak update blog .. lalunya hari-hari , tapi tak terasa nak update pulak hehe . bukan apa , dah masuk tahun baru , so , nak juga kan upgrade blog nih . huhu . sekarang nih aku nak share knowledge aku so farrr  aku buat mobile APP since aku praktikal nih .. paling simple kot weh .. tapi .. ilmu , betuah jugak sesiapa yang dapat baca entry aku nih whehe . okay , sekarang nak bagitau sikit "definition mobile app " nih dululah .. nak bagi orang lain yang tak tahu tuh .. dapat jugak imagine .. what is't look like kan ..  so, aku petik ......


   


Mobile Application atau dalam bahasa melayunya dipanggil aplikasi telefon bimbit ini adalah digunakan untuk mengambarkan aplikasi dalam internet yang berjalan dalam telefon bimbit anda contoh smartphone : iphone , android , ipad .. sony ericsson , nokia ( yang berinternet-lah kan ).Aplikasi ini biasanya membantu pengguna mengakses aplikasi atau menggantikan internet ( aplikasi) pada desktop komputer , notebook, telefon bimbit  dengan lebih cepat. Aplikasi mudah-alih mungkin juga bertindak sebagai utiliti bookmark website,pelanggan mudah alih berasaskan mesej segera seperti Gmail,yahoo dan banyak lagiiiiiiiiiii ;)

nak tahu lebih lagi .. layari  http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_application_development
(lebih lanjut aku akan simpan untuk entry akan datang okay . tunggu !!! 



♥ Terima Kasih daun keladi ,kalau sudi datang lagi ☻ ✔ .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

dearest ♥ ,
thanks sudi komen ..

 
Blogspot Verified Officially by PelangiBiru