pager

Benci mama



Assalamualaikuuuum semuaaaa !  gedik gilaa tangan aku nak menaip malam neh aiguu "  .. tak pa -2.. kita layan jaa tangan neh nak menaip apa kan kan .. hehe ...   terima kasih buat yang sudi baca  enrti aku yang tak seberapa neh .. niat  aku   hanya ingin meluahkan perasaan yang membelenggu aku  hari neh .. 
okaaay ,  hubungan aku dengan mama aku tidak lah seperti yang orang anggapkan  dari ekspresi rupa aku  neh ..
tapii vice versa hiks  !  agak lamaaa sebenarnya aku dengan mama tak serapat dengan adik-2 aku yang lain..
entah kenaapaa macam neh .. mungkin sebab  aku  pernah ada pengalaman yang aku tak dapat lupakan  terhadap mama aku . atau ... mungkin kerana   dendam masa kecil ku... sakitkah aku ???  berdendam dengan ibu sendiri ? Hmm ... saban hari aku berdoa agar tuhan perlembutkanlah hati aku ini ..~
tapii... walaupun aku fikir aku tak patut simpan dendam terhadap mama aku sendri sebab kesilapan aku sendiri ..
kesian mama ... dia lah yang hari demi hari membesarkan aku dengan penuh semangat  !!  setiap hari  berusaha mencari rezeki   bagi kami adik-beradik makan... balik kerja pada kala senja menjelmaa ... walaupun kepenatan ... tapi dilemparkan juga senyuman ...  bahkan  membawa rezeki pulang  ... walhal aku neh  dengan bangganya melemparkan  perasaan BENCI ! dendam   terhadap mama ... 

T____________________T

~ aku bersyukurr ...~

#  hari neh ,  aku kian dewasaaa  mama !  . aku bersyukur dengan  adanya mama ... aku sekarang boleh sambung belajar dan aku sekarang sihat  alhamdulilaaah !  penuh dengan keselesaaan ... aku sudah dewasa mama ! aku boleh    bercakap , membaca ... dengan usaha dan penat mama tiap hari cuti minggu tanpa pedulikan penat lelah sendiri sanggup hantar kami pergi kelas tambahan .. dan tak cukup 1 tempat .... hantar lagi 2 , 3tempaat ... T____T ..
atas penat lelah mama  dan rahmat dari Allah kami boleh bercakap dengan betul , membaca , berfikir ... MasyaAllahhh... 
segala yang kau berikan mama ... aku takkan lupa seumur hidup akuu mama ....
tanpaaa kau entahlah ! aku boleh hidup ke tak .....
hari neh jugakk aku nampak mama  nages  sebab nak tinggalkan ibu dia untuk seketikaa ... sebak hati akuu.., 
fikir sejenak apa yang aku dah buat mama kecil hatii .....~

*P/S   seteruk mana pun perilaku seorang ibu ,  jangan membenci dirinya , selagi dia masih bernafass ... hargailah  saat @ sedetik bersamanya .... bila dia sudah tiada meninggalkan kitaa , jangan  waktu itu kita menagiss ...~~
   

♥ Terima Kasih daun keladi ,kalau sudi datang lagi ☻ ✔ .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

dearest ♥ ,
thanks sudi komen ..

 
Blogspot Verified Officially by PelangiBiru